Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na realizację prac budowlanych w ramach projektu budowy obwodnicy Ciechanowca w powiecie wysokomazowieckim. Obejście miasta powstanie w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 690. Nieco ponad miesiąc wcześniej decyzję ZRID w odniesieniu do projektu wydał wojewoda podlaski.
Ciechanowiec to liczące 4,5 tys. mieszkańców miasto w powiecie wysokomazowieckim w województwie podlaskim, nieopodal granicy z województwem mazowieckim. Miasto, położone nad rzeką Nurzec nieopodal jej ujścia do Bugu, jest jednym z najstarszych ośrodków posiadających prawa miejskie na Podlasiu.
Krzyżują się tu również trzy drogi wojewódzkie – przecinająca Ciechanowiec droga wojewódzka nr 690, łącząca Czyżew i Siemiatycze, jak również włączające się w jej przebieg na terenie miasta drogi wojewódzkie nr 681 i 694. Cały ruch tranzytowy przez Ciechanowiec realizowany jest zatem przez centrum miasta, w którym znajduje się historyczna zabudowa i liczne skrzyżowania. Dodatkowo drogę wojewódzką nr 690 na terenie Ciechanowca dociążają cztery drogi powiatowe.
9 kilometrów nowej trasy
W celu poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego oraz zwiększeniu komfortu życia mieszkańców podjęta została decyzja o budowie obwodnicy Ciechanowca. W październiku wojewoda podlaski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. W ramach inwestycji powstanie niespełna 9 kilometrów nowej trasy. Na całej długości obwodnicy powstanie również droga rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego, a także szereg obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mosty.
Nowa obwodnica będzie miała swój początek na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 690 i 694, natomiast ponowne włączenie do istniejącego przebiegu przewidziano pomiędzy Ciechanowcem a miejscowością Malec. Trasa będzie przebiegała przez niezurbanizowane obszary rolne i leśne o płaskiej lub nieznacznie falistej rzeźbie terenu na wschód od miasta.
– To droga oczekiwana przez mieszkańców województwa, szczególnie powiatu wysokomazowieckiego, a przede wszystkim mieszkańców Ciechanowca, bo na pewno usprawni ruch, spowoduje ograniczenie uciążliwości samochodów ciężarowych. W tym momencie trzeba korzystać z przejazdu przez miasto, a po zakończeniu inwestycji ominie się je łukiem. To kolejny dowód rozwoju sieci komunikacyjnej w naszym regionie – komentował wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.
62 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
Dla inwestycji przygotowano już dokumentację projektową, dlatego ogłoszony przez Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich przetarg dotyczy wyłącznie realizacji prac budowlanych. Głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu zamawiający przewidział możliwość przyznania do 60% punktów. Kolejnych maksymalnie 40% punktów będzie można uzyskać za wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi. Minimalny okres wynosi 5 lat, natomiast zamawiający przewiduje dodatkowych 20% punktów za dodatkowy rok i kolejnych 20% punktów za kolejny rok.
Oferty w przetargu będzie można składać do 20 grudnia bieżącego roku do godziny 9:00. Budżet przewidziany na realizację inwestycji opiewa na 124 mln zł, przy czym połowa przeznaczonych na ten cel środków finansowych będzie pochodziła z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.