Partner serwisu
Drogi i autostrady

Podlasie: Przetarg na budowę obwodnicy Ciechanowca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
16-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
16-11-2023
DROGI I AUTOSTRADY
Podlasie: Przetarg na budowę obwodnicy Ciechanowca
fot. Adam-dalekie-pole / lic. CC BY-SA 3.0
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na realizację prac budowlanych w ramach projektu budowy obwodnicy Ciechanowca w powiecie wysokomazowieckim. Obejście miasta powstanie w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 690. Nieco ponad miesiąc wcześniej decyzję ZRID w odniesieniu do projektu wydał wojewoda podlaski.

Ciechanowiec to liczące 4,5 tys. mieszkańców miasto w powiecie wysokomazowieckim w województwie podlaskim, nieopodal granicy z województwem mazowieckim. Miasto, położone nad rzeką Nurzec nieopodal jej ujścia do Bugu, jest jednym z najstarszych ośrodków posiadających prawa miejskie na Podlasiu.

Krzyżują się tu również trzy drogi wojewódzkie – przecinająca Ciechanowiec droga wojewódzka nr 690, łącząca Czyżew i Siemiatycze, jak również włączające się w jej przebieg na terenie miasta drogi wojewódzkie nr 681 i 694. Cały ruch tranzytowy przez Ciechanowiec realizowany jest zatem przez centrum miasta, w którym znajduje się historyczna zabudowa i liczne skrzyżowania. Dodatkowo drogę wojewódzką nr 690 na terenie Ciechanowca dociążają cztery drogi powiatowe.

9 kilometrów nowej trasy

W celu poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego oraz zwiększeniu komfortu życia mieszkańców podjęta została decyzja o budowie obwodnicy Ciechanowca. W październiku wojewoda podlaski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. W ramach inwestycji powstanie niespełna 9 kilometrów nowej trasy. Na całej długości obwodnicy powstanie również droga rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego, a także szereg obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mosty.

Nowa obwodnica będzie miała swój początek na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 690 i 694, natomiast ponowne włączenie do istniejącego przebiegu przewidziano pomiędzy Ciechanowcem a miejscowością Malec. Trasa będzie przebiegała przez niezurbanizowane obszary rolne i leśne o płaskiej lub nieznacznie falistej rzeźbie terenu na wschód od miasta.

– To droga oczekiwana przez mieszkańców województwa, szczególnie powiatu wysokomazowieckiego, a przede wszystkim mieszkańców Ciechanowca, bo na pewno usprawni ruch, spowoduje ograniczenie uciążliwości samochodów ciężarowych. W tym momencie trzeba korzystać z przejazdu przez miasto, a po zakończeniu inwestycji ominie się je łukiem. To kolejny dowód rozwoju sieci komunikacyjnej w naszym regionie – komentował wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

62 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

Dla inwestycji przygotowano już dokumentację projektową, dlatego ogłoszony przez Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich przetarg dotyczy wyłącznie realizacji prac budowlanych. Głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu zamawiający przewidział możliwość przyznania do 60% punktów. Kolejnych maksymalnie 40% punktów będzie można uzyskać za wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi. Minimalny okres wynosi 5 lat, natomiast zamawiający przewiduje dodatkowych 20% punktów za dodatkowy rok i kolejnych 20% punktów za kolejny rok.

Oferty w przetargu będzie można składać do 20 grudnia bieżącego roku do godziny 9:00. Budżet przewidziany na realizację inwestycji opiewa na 124 mln zł, przy czym połowa przeznaczonych na ten cel środków finansowych będzie pochodziła z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Drogi i autostrady

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Mikołaj Kobryński 01 lutego 2024

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Biznes i przemysł

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Mateusz Kieruzal 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Mikołaj Kobryński 31 stycznia 2024

Wielkopolska: Rozbudowa DW nr 263 w Ślesinie ruszy w tym roku

Drogi i autostrady

Mazury: DW nr 651 na odcinku Gołdap – Dubeninki do rozbudowy

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Drogi i autostrady

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Mikołaj Kobryński 01 lutego 2024

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Biznes i przemysł

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Mateusz Kieruzal 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Mikołaj Kobryński 31 stycznia 2024

Wielkopolska: Rozbudowa DW nr 263 w Ślesinie ruszy w tym roku

Drogi i autostrady

Mazury: DW nr 651 na odcinku Gołdap – Dubeninki do rozbudowy

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5